Inloggning

Ange ditt kund­nummer och din PIN-kod för att logga in i systemet. Klicka sedan på OK.

Aktuella beställningar

Dina beställda resor visas.
För att beställa en ny resa, klicka på Beställa resa.
För att avbeställa: bocka för den eller de beställ­ningar du vill ta bort och klicka sedan på Avbeställa resa.

Beställa resa

Ange från- och tilladress för din resa genom att skriva in gatunamn och nummer, samt välja kommun i rullisten. Om du anger en ofull­ständig adress så får du en lista att välja från. Välj datum bland de möjliga i menyn och ange tid för endera hämtning eller ankomst till mål­adressen. Välj antal rese­närer, typ av resa och eventuellt extra hjälpmedel. Beroende på ditt kundtillstånd kan du eventuellt få förvarning på telefon, t.ex. vid försening. Då visas ett fält med det telefonnummer du vill ha förvarning på. Ändra det eller radera, vid behov. Gå sedan vidare med OK.

Adressval

Hit kommer du om adressen du gav är ofull­ständig eller tvetydig. Välj rätt adress (gatunamn, ort och kommun), samt rätt gatu­nummer för din beställning och klicka på OK.

Beställd resa

Här visas din registre­rade resa. Notera hämttiden, och gå vidare med OK.

Avbeställning

Kontrollera att du har valt rätt resa att avbeställa och klicka i så fall på OK.



På många sidor kan man med knappen Avbryt backa till föregående bild.


Tänk på att avsluta ditt arbete genom att logga ut.

WebPlanet 3.6.20